Když eshop ČD píše u jízdenky na Pendolino „koupit u pokladny“, tak k pokladně nechoďte

Blíží se volné květnové dny, mnoho lidí si na pracovní pondělky bere dovolenou a páteční vlakové spoje před čtyřdenním volnem jsou téměř vyprodané. Pokud si chcete koupit jízdenku na Pendolino a eshop CD vám píše „Koupit u pokladny“, nemá smysl se obtěžovat na pokladnu chodit. Jedná se o špatné vyjádření, eshop se vám snaží říct, že všechna místa ve vlaku jsou vyprodána.

To, že eshop nabízí zavádějící formulaci, lze ověřit například na infolince Českých drah 221 111 122, kde vám operátoři potvrdí, že místa jsou vyprodána. Obdobně je to v aplikaci Můj vlak, kde při pokusu koupit jízdenku na vyprodané Pendolino aplikace v průběhu nákupu zahlásí „všechna místa pro rezervaci jsou ve vlaku vyprodána“.

Vám jako zákazníkům tak doporučuji kupovat jízenky na takto exponované vlaky dříve, případně si koupit jízdenku na jiný vlak než pendolino. Můžete také zkusit pro stejný vlak první třídu, pokud vám nevadí si připlatit.

Každopádně si na tyto dny kupujte místenky – při nákupu přes eshop nebo aplikaci Můj vlak máte místenku zdarma, přičemž místenka je pro takto populární dny v podstatě nutnost. Až na výjimky s povinně místenkovými vlaky (IC Opava, IC Ostravan) vám ČD prodají jízdenku do vlaku i tehdy, pokud již v něm není žádné místo v sezení, tzn. máte jistotu, že budete moci cestovat, ale ve stoje. U Regiojetu a Leo expresu jsou všechny vlaky povinně místenkové, ale s tou nevýhodou, že ve špičkách jdou ceny vyprodaných vlaků velmi nahoru.

Českým drahám pak nezbývá než doporučit, aby na svém eshopu upravily zavádějící formulaci u vyprodaných vlaků tak, aby bylo zákazníkům hned jasné, že vlak je vyprodán a ne že je nutné jízdenku kupovat u pokladny.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *